05 lutego 2021 | Marcin Kapuscinski

Zoom oswaja hybrydę

Wiele organizacji podejmie stopniową, etapową próbę przywracania pracowników do biura w pełnym wymiarze godzin. Menedżerowie i liderzy IT staną więc przed wyzwaniem jednoczesnego wspierania pracowników biurowych i zdalnych. Zanosi się na kolejny, emocjonujący etap rywalizacji między platformami Zoom i Teams.

Problemy, jakie czekają nas po powrocie do tradycyjnej pracy to m.in.: przychodzenie do biura osób częściowo chorych, brak dystansu społecznego, a także…  odpowiedniej cyrkulacji powietrza. Temu mają zaradzić innowacje, ogłoszone w środę przez firmę Zoom.

4 na 5 osób pracujących zdalnie deklaruje, że po zniesieniu obostrzeń chciałoby móc pracować w co najmniej 50% zdalnie. Wydaje się więc, że hybrydowa formuła będzie coraz bardziej powszechna. Mając tego świadomość, Zoom – jeden z największych producentów oprogramowania do videokonferencji –  wprowadza innowacje, które mają pomóc: wirtualnie zameldować się w recepcji, przekazać protokoły bezpieczeństwa, a także monitorować przepełnienie sali konferencyjnej. Poniższe funkcjonalności pomogą w płynnym przejściu firmy do nowej, łączonej formuły.

 

Wirtualna recepcja

W wizji firmy Zoom w recepcji nie ma żadnego pracownika. Zamiast tego, pracownika wita… urządzenie typu tablet, przy pomocy którego przychodzący do biura łączy się z osobą, która fizycznie znajduje się w innym pomieszczeniu albo nawet innym budynku. Urządzenie zostało wyprodukowane dla Zoom przez firmę DTEN Inc. z branży telekomunikacyjnej. Wystarczy kliknąć „Rozpocznij spotkanie” na urządzeniu Zoom Rooms for Touch, znajdującym się w holu, aby połączyć się z recepcjonistą. Może w razie potrzeby przeprowadzić ich przez kontrolę temperatury i inne procedury BHP.

Zoom room

Zoom wprowadza opcję sparowania swojego klienta mobilnego iOS lub Android z Zoom Roomem.  To umożliwi dołączanie do spotkań w Zoom Room bezpośrednio ze swojego urządzenia. Dzięki aplikacji Zoom Rooms Controller na telefonie komórkowym możemy mieć dostęp do dodatkowych elementów sterujących pomieszczeniem, w tym możliwości rozpoczynania spotkania lub dołączania do niego oraz pełnego sterowania dźwiękiem, wideo i uczestnikami. Poszczególni użytkownicy będą mogli dzięki temu kontrolować swoje doświadczenie w sali konferencyjnej z poziomu urządzenia mobilnego, eliminując potrzebę dotykania przez użytkowników współdzielonego kontrolera w pomieszczeniu.

Monitoring jakości powietrza

Zoom zdecydował się na synchronizację z Neat Sense, systemem, który umożliwia ciągłe zarządzanie jakością powietrza, wilgotności, obecności CO2 i lotnych związków organicznych (organiczne chemikalia, zapachy, zapachy itp.). Narzędzie to pozwala również menedżerom i pracownikom zobaczyć, ile osób znajduje się w jednym pomieszczeniu w czasie rzeczywistym – wykrywając ich kontury – aby mieć pewność, że miejsca spotkań nie będą przepełnione. Wszystkie dane i statystyki dotyczące tych danych będą w pełni dostępne w panelu Zoom już od 11 lutego.

 

Czas pokaże, czy funkcjonalności Zooma, nakierowane na wypełnienie luki między pracownikami biurowymi a zdalnymi wyznaczą kierunek w dostosowywaniu technologii biurowych do nowego, hybrydowego charakteru pracy.


Marcin Kapuściński – Transition Technologies Managed Services