Powrót

5 powodów, dla których e-learning stał się firmowym must have

Rozpowszechnianie wiedzy biznesowej wśród pracowników jest niezbędne, aby poprawić jakość końcowego produktu lub usługi, a docelowo zwiększyć zwroty i pozyskać nowych klientów.

Nauka jest ważna dla każdej firmy z wielu powodów. Przedsiębiorstwa muszą zatrudniać nowych pracowników, przenosić nową działalność na ląd z lokalizacji na całym świecie, a także zlecać bieżącą działalność do różnych krajów. Wszystko to stanowi wyzwanie językowe i kulturowe. Ponadto rozpowszechnianie wiedzy biznesowej wśród pracowników jest niezbędne, aby poprawić jakość końcowego produktu lub usługi, a docelowo zwiększyć zwroty i pozyskać nowych klientów. Umożliwienie i zachęcanie pracowników do rozwoju to najlepszy sposób na osiągnięcie tych celów.

Ktoś mógłby zapytać, dlaczego powinniśmy wybierać e-learning zamiast innych sposobów rozwoju? Dlaczego jest korzystniejszy niż np. tradycyjne kursy stacjonarne?

 

Oszczędność czasu

Czas to wyjątkowe i cenne dobro, którego nie można wyprodukować ani poddać recyklingowi. Dlatego oszczędność czasu powinna być dla firm tak samo ważna, jak oszczędność pieniędzy – i tutaj pojawia się e-learning. Pozwala na oszczędność czasu zarówno trenera, jak i kursanta, ponieważ szkolenie może odbyć się bez konieczności podróżowania w dogodnym dla obu stron terminie. Uczestnicy uzyskują dodatkową korzyść w postaci indywidualnego tempa uczenia się i mogą samodzielnie zwolnić lub przyspieszyć do przodu. E-learning może skrócić czas szkolenia pracowników nawet o 60%.

 

Redukcja kosztów

Dobry kurs e-learningowy powinien aktywować mózg ucznia w najbardziej efektywny sposób. Różnorodność pomaga: interaktywność, przykłady z życia wzięte i samo ocenianie się to istotne czynniki. Trzeba powiedzieć, że przygotowanie dobrego kursu jest czasochłonne i może być stosunkowo kosztowne, ale jeśli zostanie przeprowadzone właściwie, pojedynczy kurs może pomóc setkom, jeśli nie tysiącom pracowników, może być też dostosowywane i ponownie wykorzystywane, gdy potrzeby szkoleniowe zmieniają się w czasie. Jaki ma to wpływ na? Pomyśl o oszczędnościach na profesjonalnych trenerach, materiałach do treningu fizycznego, salach treningowych, podróżach i tak dalej. Jedyne, czego pracownik potrzebuje, aby skorzystać z e-learningu, to połączyć się z Internetem – jest to wygodniejsze zawsze i wszędzie. Redukcja kosztów jest głównym powodem, dla którego firmy przechodzą na e-learning.

 

Jakość i spójność

Tradycyjne szkolenie stacjonarne opiera się przede wszystkim na wiedzy, doświadczeniu i umiejętnościach prezentacyjnych trenera. Ponieważ nie ma dwóch identycznych prelegentów, nie można zagwarantować spójności i jakości szkoleń prowadzonych przez różnych trenerów. Jeden może być świetnym mówcą, nie mając wiedzy na najwyższym poziomie, podczas gdy inny może być alfą i omegą w określonym temacie, ale będzie zanudzać słuchaczy. Nawet jeśli znajdziesz trenera, który jest zarówno kompetentny, jak i angażujący, nigdy nie możesz być pewien, że zawsze będzie dawał z siebie wszystko. Wszyscy od czasu do czasu mamy zły dzień. Jakość i spójność szkolenia to realne problemy, które e-learning pomaga zoptymalizować. MŚP mogą i powinny być zaangażowane w weryfikację treści e-kursów, ale nie muszą uczestniczyć w ich przygotowaniu i realizacji. Specjaliści ds. e-learningu zapewnią, że wiedza MŚP jest przygotowana i przedstawiona w taki sposób, aby zmaksymalizować korzyści, płynące ze szkolenia bez nadmiernego obciążenia ucznia. Kursy można podzielić na poziomy i moduły, aby dodatkowo ułatwić naukę we własnym tempie.

 

Maksymalizacja zatrzymywania wiedzy

Tradycyjne wykłady i kursy w stylu uniwersyteckim mogą stać się nudne nawet z najlepszymi wykładowcami akademickimi i czasami mogą wręcz zniechęcać. Jasne, każdy, kto studiował na uczelni lub na uniwersytecie, ma mnóstwo miłych wspomnień, ale klasa niekoniecznie jest najważniejszym elementem. Oferowanie szkoleń przypominających własne dni w klasie może nie być najlepszym sposobem na zachęcenie pracowników do podjęcia wyzwania samorozwoju. E-learning zachowuje korzyści płynące z profesjonalnej edukacji, jednocześnie eliminując zniechęcające aspekty. Dedykowane oprogramowanie e-learningowe firm Adobe, Articulate, Techsmith, Trivantis, Ispring oferuje wiele interaktywnych i atrakcyjnych wizualnie rozwiązań do prezentowania wiedzy na najwyższym poziomie bez potrzeby jej przytłumiania.

 

Minimalizacja rotacji pracowników

Znalezienie wielkiego talentu jest trudne; utrzymanie wysokich lotów jest jeszcze trudniejsze. I czy termin „wypalenie zawodowe” brzmi dobrze? Jednym z powodów wypalenia się utalentowanych pracowników jest to, że ich praca jest monotonna i / lub nie jest wystarczająco wymagająca. Jednym ze sposobów, aby temu zapobiec i utrzymać zaangażowanie i entuzjazm pracowników, jest dostarczanie im planów rozwoju, które zostały omówione i dostosowane do potrzeb każdej osoby. Dwukierunkowa komunikacja między pracodawcą a pracownikiem jest tutaj kluczowa! Gdy już ustalisz plany rozwoju, powinieneś rozważyć wykorzystanie e-learningu, aby wprowadzić je w życie. Bogata i zróżnicowana platforma e-learningowa umożliwia pracownikom poszerzenie swojej wiedzy w obszarach, którymi są faktycznie zainteresowani, a to z kolei znacznie przyczynia się do ich zaangażowania i produktywności w miejscu pracy. Proaktywny i entuzjastyczny pracownik jest znacznie bardziej skłonny do proponowania usprawnień w organizacji, a nawet gdyby chciał zmiany, prawdopodobnie najpierw szukałby nowej roli w Twojej firmie, a nie konkurencji!

Można śmiało powiedzieć, że e-learning jest koniecznością we współczesnej rzeczywistości biznesowej. Przedstawione tutaj argumenty miały na celu uświadomienie Ci, w jaki sposób e-learning może wesprzeć Twoją firmę w ogóle. Jednak na wszelki wypadek przyjrzyjmy się niektórym liczbom, które pomagają nam zrozumieć, że e-learning to inwestycja na długie lata:

  • Wielkość rynku e-learningowego oszacowano na ponad 165 mld USD w 2015 roku i prawdopodobnie wzrośnie o 5% w latach 2016-2023, przekraczając 240 mld USD.
  • Zgodnie z najnowszym badaniem rynkowym opublikowanym przez Technavio, wielkość globalnego rynku e-learningu dla firm ma osiągnąć około 31 mld USD przychodów do końca 2020 roku.
  • Według Pew Research Center: 73% dorosłych uważa się za uczących się przez całe życie, a 63% siły roboczej (lub 36% dorosłych) to osoby uczące się zawodowo (co oznacza, że wzięli udział w kursie lub przeszli dodatkowe szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aby poprawić swoje umiejętności zawodowe lub wiedzę specjalistyczną i rozwinąć karierę).

 


Justyna Tofilska – TTMS

Ta strona używa plików cookie w celach statystycznych, reklamowych i funkcjonalnych. Możesz zaakceptować pliki cookie lub wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.