
Naszym klientem jest globalna firma farmaceutyczna dostarczająca usługi i produkty dla większości krajów na całym świecie. Ze względu na skalę działalności firma musiała znaleźć sposób na zapewnienie coraz szerszej informacji swoim klientom, ale także przedstawicielom handlowym pracującym w terenie. Początkowo istniało kilka portali zawierających informacje o lekach I specjalnych ofertach. Z czasem pojawiła się potrzeba powstania kolejnych systemów wspierających interakcję z klientem, z uwzględnieniem coraz większego zasięgu geograficznego. Istniała duża złożoność i konieczność integracji wielu systemów, co oznaczało duży wzrost kosztów utrzymania, a także ryzyko pojawiania się problemów związanych z zarządzaniem danymi.
Główną potrzebą Klienta było uzyskanie jednej, centralnej bazy danych, w której mogłyby znaleźć się wszystkie istniejące źródła danych użytkowników. Koszty migracji I scalenia były o wiele mniejsze niż nakłady na konserwację istniejącego rozwiązania już od pierwszego dnia. Dzięki wbudowanej funkcjonalności Salesforce i tanim licencjom SFDC zadanie było proste do zrealizowania. W tym celu stworzyliśmy niestandardową aplikację na Force.com. Kolejnym krokiem była integracja z listą zewnętrznych dostawców danych do obsługi rynków lokalnych. Pozwoliło to na korzystanie z zewnętrznych zbiorów danych I zapewnienie użytkownikom tego samego doświadczenia, zamiast posiadania różnych interfejsów dla różnych aplikacji I regionów. Niedawno rozwiązanie wzbogacono o nowatorską funkcjonalność jednokrotnego logowania dla wszystkich aplikacji.
Obecnie system ten obsługuje ponad 50 000 użytkowników w 32 krajach w Europie i Afryce. Jest to skalowalne i odporne rozwiązanie, które daje Klientowi szansę na dynamiczny rozwój, wciąż będąc w stanie przewidywać przyszłe koszty, dzięki niedrogiemu modelowI licencjonowania Salesforce. Wreszcie nasz klient był w stanie utrzymać wszystkie informacje o wszystkich zewnętrznych użytkownikach w jednym miejscu, zachowując informacje o ich preferencjach oraz profile, które w przyszłości mogą posłużyć jako baza dla zaawansowanego BI.
Przemysław Kukuła
Sales Manager