
CEZ i Cryogas to dwie duże firmy sprzedające energię elektryczną i gaz w Europie środkowo- -wschodniej. Obie firmy są obecne w regionie od ponad 10 lat i rozwijają swoje struktury w szybkim tempie bez żadnej strategii cyfrowej. Na pewnym etapie używane dotychczas podstawowe narzędzia takie jak Excel czy Basic nie wystarczały do obsługi niezwykle istotnych funkcji biznesowych, takich jak prognozowanie sprzedaży, prognozowanie użytkowania, ale też po prostu do nadążania za potrzebami najbliższej przyszłośc. Każdy zespół w terenie pracował niezależnie, przechowując osobno informacje o klientach. Przyszedł moment, w którym obie firmy, wraz z konsultantami TTMS, postanowiły zmienić dotychczasowy sposób działania I zdigitalizować biznes, wykorzystując do tego platformę Salesforce.
Czego najbardziej brakowało klientowi?
Kluczowym rozwiązaniem dla obu firm było wdrożenie Salesforce Sales Cloud (Lightning Experience). Praca w jednym systemie, który przechowuje wszystkie ważne dane i jest zintegrowany z resztą kluczowych aplikacji biznesowych, pomogła skrócić czas, jaki zespoły sprzedażowe i operacyjne poświęcają na zbieranie danych z różnych systemów, aby móc realizować cele. Pozwoliło to również zautomatyzować sporo prozaicznych procesów, które zwykle zajmowały sporo czasu. Uzyskano dzięki temu większą wydajność zespołów I pozwoliło skupić się na klientach, zwiększając też sprzedaż. Aby wspierać członków zespołu w terenie, zaleciliśmy korzystanie z Salesforce 1 (wzbogacony o niektóre rozszerzenia), aby zapewnić natychmiastowy dostęp do danych klienta przed spotkaniem oraz umożliwić handlowcom wprowadzanie dowol- nych informacji do systemu w dowolnym momencie. Doprowadziło to do większej przejrzystości i jakości danych. Następnie wdrożyliśmy zestaw analiz wspierających dokładne prognozowanie. Wreszcie, wykorzystaliśmy Salesforce, aby być miejscem, w którym można znaleźć całą istotną dokumentację, szablony I ofertę produktów. W ten sposób wyeliminowaliśmy potrzebę stosowa- nia jakiegokolwiek innego systemu, zapewniając wszystkim użytkownikom dostęp do najnow- szych wersji dokumentów.
Najważniejszym rezultatem dla Klientów jest przejrzystość i przewidywalność biznesu. Obecnie większość pracowników używa Salesforce jako podstawowego narzędzia do prowadzenia interesów z klientami. Wszystkie najważniejsze informacje są zawsze w jednym miejscu, dostępne dla każdego, kto ich potrzebuje. Ponadto, korzystanie z 1 Aplikacji Salesforce skróciło czas między spotkaniem z Klientem w terenie, a posiadaniem tej informacji w systemie.
Przemysław Kukuła
Sales Manager