Posiada Pan/Pani starą wersję oprogramowania i niektóre elementy na stronie mogą nie działać poprawnie. Prosimy zaktualizować system, aby korzystać ze wszystkich funkcji na stronie.
light
dark
PL
light
dark

Gdy jedna firma IT przychodzi do drugiej firmy IT i chce, aby wdrożyła jej CRM

Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to temat, który w dzisiejszych czasach jest na ustach większości przedsiębiorców. Systemy klasy CRM umożliwiają prowadzenie i zarządzanie relacjami z klientami oraz dostawcami, co wpływa na sukces firm w dzisiejszej konkurencyjnej rzeczywistości. Advatech, firma działająca w branży IT, zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy CRM od Salesforce poprzez partnera wdrożeniowego TTMS, aby lepiej zarządzać relacjami z klientami i dostawcami.

Kierownictwo Działu Handlowego Advatech już od dłuższego czasu dostrzegało potrzebę wykorzystania dedykowanych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami, a konkretne działania w tym kierunku zostały podjęte w ostatnim kwartale 2021 roku. W ciągu kolejnych miesięcy, aż do września 2022 roku, przeprowadzono analizę różnych produktów CRM różnych dostawców, a ostatecznie wybrano Salesforce.

Po podjęciu decyzji o wdrożeniu systemu Salesforce przystąpiono do kolejnych prac, takich jak:

– analiza przedwdrożeniowa,

– implementacja,

– konfiguracja systemu,

– testy kolejnych iteracji dostarczanych funkcjonalności

– uruchomienie systemu w pierwszym kwartale 2023 roku. Ten proces wymagał skrupulatnej i rzetelnej pracy związanej ze zmapowaniem procesów, które po optymalizacji i przetestowaniu znalazły swoje odzwierciedlenie w zintegrowanym, centralnym systemie.

Wdrożenie systemu wymagało zmiany dotychczasowych nawyków związanych z organizacją pracy oraz zmiany na poziomie mentalnym osób wewnątrz organizacji, korzystających z funkcjonalności systemu. Kluczowe było zrozumienie, że system nie jest narzędziem służącym głównie przełożonym do weryfikacji ilości i jakości pracy osób w działach handlowych, ale jest miejscem budowy centralnej strategii zarządzania oraz umacniania i utrzymywania lojalności i długofalowych relacji z klientami i dostawcami.

Wdrożenie systemu klasy CRM wymagało zaangażowania całego działu handlowego oraz wybranych osób z innych działów w firmie. Wąskie grono najbardziej zaangażowanych osób w projekcie stanowili Jacek Szubert – sponsor projektu, Mateusz Płotnicki – właściciel projektu i lider, Radosław Wyglądacz – lider i przedstawiciel roli w systemie – Dyrektor Regionalny, Michał Żyła – lider i przedstawiciel roli w systemie – KAM, Mariusz Herman – lider i przedstawiciel roli w systemie – DWS, Łukasz Durkalec – lider i przedstawiciel roli w systemie – Dyrektor Techniczny, Konrad Puchała – lider i przedstawiciel roli w systemie – Presales, zespół wspomagający Liderów z innych oddziałów niż WRO: Łukasz Śrama – KAM – POZ, Maciej Stodolny – DWS – POZ, Przemysław Pacanowski – KAM- WAW, Kamil Wieczorek – DWS – WAW, Robert Klepak – Kierownik Projektu po stronie Advatech.

CRM od Salesforce to rozwiązanie, które przynosi wiele korzyści dla organizacji, jak pokazuje przykład Advatechu. Eliminuje problemy związane z przechowywaniem i wymianą informacji, skraca czas potrzebny na operacje biznesowe, poprawia komunikację i buduje bazę wiedzy, firmy dbając o poprawność i bezpieczeństwo danych.