Gdy jedna firma IT przychodzi do drugiej firmy IT i chce, aby wdrożyła jej CRM
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to temat, który w dzisiejszych czasach jest na ustach większości przedsiębiorców. Systemy klasy CRM umożliwiają prowadzenie i zarządzanie relacjami z klientami oraz dostawcami, co wpływa na sukces firm w dzisiejszej konkurencyjnej rzeczywistości. Advatech, firma działająca w branży IT, zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy CRM od Salesforce poprzez partnera wdrożeniowego TTMS, aby lepiej zarządzać relacjami z klientami i dostawcami.
Kierownictwo Działu Handlowego Advatech już od dłuższego czasu dostrzegało potrzebę wykorzystania dedykowanych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami, a konkretne działania w tym kierunku zostały podjęte w ostatnim kwartale 2021 roku. W ciągu kolejnych miesięcy, aż do września 2022 roku, przeprowadzono analizę różnych produktów CRM różnych dostawców, a ostatecznie wybrano Salesforce.
Po podjęciu decyzji o wdrożeniu systemu Salesforce przystąpiono do kolejnych prac, takich jak:
– analiza przedwdrożeniowa,
– implementacja,
– konfiguracja systemu,
– testy kolejnych iteracji dostarczanych funkcjonalności
– uruchomienie systemu w pierwszym kwartale 2023 roku. Ten proces wymagał skrupulatnej i rzetelnej pracy związanej ze zmapowaniem procesów, które po optymalizacji i przetestowaniu znalazły swoje odzwierciedlenie w zintegrowanym, centralnym systemie.
Wdrożenie systemu wymagało zmiany dotychczasowych nawyków związanych z organizacją pracy oraz zmiany na poziomie mentalnym osób wewnątrz organizacji, korzystających z funkcjonalności systemu. Kluczowe było zrozumienie, że system nie jest narzędziem służącym głównie przełożonym do weryfikacji ilości i jakości pracy osób w działach handlowych, ale jest miejscem budowy centralnej strategii zarządzania oraz umacniania i utrzymywania lojalności i długofalowych relacji z klientami i dostawcami.
Wdrożenie systemu klasy CRM wymagało zaangażowania całego działu handlowego oraz wybranych osób z innych działów w firmie. Wąskie grono najbardziej zaangażowanych osób w projekcie stanowili Jacek Szubert – sponsor projektu, Mateusz Płotnicki – właściciel projektu i lider, Radosław Wyglądacz – lider i przedstawiciel roli w systemie – Dyrektor Regionalny, Michał Żyła – lider i przedstawiciel roli w systemie – KAM, Mariusz Herman – lider i przedstawiciel roli w systemie – DWS, Łukasz Durkalec – lider i przedstawiciel roli w systemie – Dyrektor Techniczny, Konrad Puchała – lider i przedstawiciel roli w systemie – Presales, zespół wspomagający Liderów z innych oddziałów niż WRO: Łukasz Śrama – KAM – POZ, Maciej Stodolny – DWS – POZ, Przemysław Pacanowski – KAM- WAW, Kamil Wieczorek – DWS – WAW, Robert Klepak – Kierownik Projektu po stronie Advatech.
CRM od Salesforce to rozwiązanie, które przynosi wiele korzyści dla organizacji, jak pokazuje przykład Advatechu. Eliminuje problemy związane z przechowywaniem i wymianą informacji, skraca czas potrzebny na operacje biznesowe, poprawia komunikację i buduje bazę wiedzy, firmy dbając o poprawność i bezpieczeństwo danych.