Powrót

Rebate Management dopełnia Salesforce’owy kwintet

03-03-2021

Salesforce zaprezentował komponent, który ma pomóc zarządzać polityką rabatową w stosunku do stałych klientów. Nazywa się Rebate Management i jest piątym z wypuszczonych ostatnio dodatków, wśród których najbardziej rozpoznawalnym był dotąd Einstein Automate – kompleksowe rozwiązanie do automatyzacji przepływu pracy. Rebate Management ma wykorzystywać konfigurowalny model danych do automatyzacji, skalowania i zarządzania informacjami, opartymi na sztucznej inteligencji.

Pandemia stała się katalizatorem ogromnego wzrostu rynku zakupów online. Wielkość zamówień internetowych wzrosła w 2020 r. o 50% w porównaniu z rokiem 2019. Z drugiej strony, tylko co piąta firma na świecie ma u siebie wdrożony marketing rabatowy oparty na analityce wartości zamówień, o czym można przeczytać w raporcie Boston Consulting Group. Barierą wejścia są koszty logistyczne, ale gra jest warta świeczki: 61% małych i średnich firm, które obejmowało badanie BCG zgłosiło, że ponad połowa ich przychodów pochodzi od stałych klientów. „Wartość” lojalnych klientów jest warta średnio nawet 10 razy więcej niż wartość pierwszego zakupu.

Rebate Management identyfikuje możliwości sprzedaży krzyżowej i wyświetla widok postępu osiągnięć wraz z informacjami o koncie na platformie zarządzania relacjami z klientami Salesforce. Zapewnia też partnerom dystrybucyjnym wgląd w programy motywacyjne, pozwalając zespołom sprzedaży na dzielenie się osiągnięciami progowymi z partnerami. Co więcej, Rebate Management optymalizuje i automatyzuje programy motywacyjne za pomocą narzędzi analitycznych, umożliwiając firmom modelowanie i analizowanie programów rabatowych przy jednoczesnym wykorzystaniu rekomendacji w celu zwiększenia sprzedaży ofert.

W odróżnieniu od innych tego typu rozwiązań, Rebate Management zapewnia jedno źródło informacji o programie rabatowym, które jest łatwo dostępne, aktualizowane w czasie rzeczywistym i może być przeglądane przez całą firmę i partnerów handlowych. Organizacje mają również całościowy wgląd w ogólne wyniki biznesowe, w tym zamknięte okazje, transakcje o stałym oprocentowaniu, umowy sprzedaży i zachęty w kanałach sprzedaży. Rebate Management stworzono z myślą o generowaniu precyzyjnych informacji, umożliwiających uruchomienie odpowiednich programów motywacyjnych, które mogą zwiększyć przychody dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

Co umożliwia Rebate Management?

  1. Definiowanie programów rabatowych – jak łatwo obliczyć kwoty rabatów? Wystarczy skonfigurować programy rabatowe, opierając się na ilości, przychodach i wzroście, korzystając z automatycznych obliczeń wypłat. Istnieje możliwość integracji konta Salesforce z programami rabatowymi.
  2. Uzyskanie nowych informacji dzięki zaawansowanemu procesowaniu rabatów – można konfigurować kryteria obliczania wypłaty w oparciu o kwotę na jednostkę, procent przychodów lub stałą kwotę (ryczałt), czy dodać do rabatów uprawnienia oparte na produktach oraz poziomy z progami. Istnieje możliwość wypłaty w miarę otrzymywania transakcji. Transakcje mogą mieć dowolną formę, w tym zamówień, faktur, etc. Funkcjonalności obejmują też śledzenie wypłat rabatów według daty i statusu, przeprowadzanie audytów i zatwierdzanie wypłat.
  3. Zwiększanie sprzedaży i zacieśnianie współpracy partnerów w ramach rabatów – Rebate Management umożliwia udostępnianie zespołom handlowym i partnerom aktualnych informacji o naliczeniach i wypłatach z programu motywacyjnego dzięki Manufacturing Experience Cloud, a także kierowanie odpowiednimi zachowaniami partnerów dzięki inteligentnym analizom wyników programu rabatowego. Partnerzy mogą przesyłać swoje transakcje i mieć wgląd w wypłaty.
  4. Rebate Analytics – umożliwia analizę przydatnych informacji na temat programów rabatowych. To pomoże osiągać cele biznesowe i zwiększać sprzedaż produktów. Możliwe jest skonfigurowanie aplikacji w celu uzyskania gotowych analiz dla niestandardowych programów motywacyjnych. Wbudowane pulpity nawigacyjne zapewniają natychmiastowy wgląd w zachęty do zamówień, produktów objętych umową sprzedaży i programów rabatowych ze stron Salesforce, z których korzystamy na co dzień. Wstępnie skonfigurowany jest komponent Einstein Discovery, który pomaga zidentyfikować czynniki wpływające na rentowność i ją poprawić.

Marcin Kapuściński – Transition Technologies Managed Services

Ta strona używa plików cookie w celach statystycznych, reklamowych i funkcjonalnych. Możesz zaakceptować pliki cookie lub wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.