Powrót

Salesforce w Teamsach – gra do jednej bramki, czy uśpienie konkurencji?

26-10-2020

Tagi #teams i #salesforce w jednym wpisie?

Jest to w pełni uzasadnione, bo od dzisiaj Salesforce funkcjonuje jako aplikacja, zintegrowana z platformą Microsoft Teams (choć obie strony nazywają to jeszcze ostrożnie „pilotażem”).

Ciężko tu mówić o zaskoczeniu, ponieważ wcześniej dostawca oprogramowania CRM wybrał Microsoft Azure jako dostawcę chmury. Ale czy obie firmy grają do jednej bramki? Zapraszamy do lektury.

Integracja będzie oferowana klientom Sales and Service Cloud w wersji Enterprise lub Unlimited bez dodatkowych kosztów.

Dlaczego razem?

W przypadku wielu zespołów – w tym zespołów sprzedaży obecnych w wielu organizacjach – nie ma bardziej istotnych danych niż dane klientów, zwykle przechowywanych w aplikacji do zarządzania relacjami z klientami. Współpracujące ze sobą firmy liczą, że ścisłe powiązanie między informacjami o klientach (zarządzanymi w Salesforce), a rozmowami wokół nich (to z kolei domena MS Teams) może zwiększyć produktywność.

Łącząc Salesforce CRM z Microsoft Teams, nasi wspólni klienci mogą teraz korzystać z bliskiego połączenia funkcji czatu i przestrzeni roboczej Teams wraz z kluczowymi informacjami i działaniami, podejmowanym w  Salesforce – co sprawia, że współpraca zespołowa jest bardziej skoncentrowana i skuteczna – mówi Doug Camplejohn, wiceprezes i dyrektor generalny Sales Cloud.

 

Zespoły sprzedażowe mogą dzięki temu zyskać:

  • łatwiejsze połączenie działań zespołów sprzedażowych,
  • platformę dyskusji nt. prowadzenia klientów, które przed pandemią odbywały się w korporacyjnych open space’ach,
  • większe zaangażowanie, dzięki „ożywieniu” środowiska pracy,
  • usprawnienie pracy – członkowie zespołu mogą pracować na tym samym „widoku”. Nie musząc przełączać   się między aplikacjami, oszczędzają czas.

Jak to działa?

Możliwe jest umieszczenie kluczowych informacji nt. kontrahentów bezpośrednio w czacie, zachowując szczegóły w kontekście i obok konwersacji, w której omawiane są np. tematy związane z zarządzaniem lejkiem sprzedaży. Rozbudowane dane nt. klientów są wyświetlane w ramach szerszego strumienia czatu. Administratorzy mogą również wybrać i określić poziom widoczności tych informacji – czy szczegóły mogą być udostępniane w ramach zabezpieczonego zespołu, czy też wymagają logowania do systemu Salesforce.

Informacje o kliencie można przypiąć jako kartę na kanale, uzyskując w ten sposób zintegrowany obszar roboczy. Możemy przeglądać i aktualizować dane nt. dostawców, powiązanych kontaktów oraz przeglądać nowości, dotyczące działań w odniesieniu do klientów. Ułatwia to przepływ pracy i całościowe zarządzanie wszystkimi aspektami relacji.

Jak dokonać integracji?

Integracja jest dostępna dla klientów firmy Microsoft, posiadających licencje z usługą Teams oraz klientów Salesforce z płatnymi licencjami Enterprise lub wyższymi.

Aby móc zacząć korzystać z synergii Teamsów i Salesforce, należy skontaktować się ze swoim customer success representative lub account executive, aby ten mógł przeprowadzić integrację w Teams. Następnie, jako właściciel konkretnego zespołu, można dodać aplikację Salesforce do zespołu poprzez AppSource.

Zaskakujący zwrot akcji

Gdy pierwsi użytkownicy oswajają Salesforce’a w ramach platformy Teams, Microsoft właśnie wypuszcza na rynek oprogramowanie, które ma być dla najpopularniejszego CRM-a konkurencją.

Software’owy gigant, na bazie środowiska MS Dynamics 365, stworzył system C3 AI CRM. W najbliższych dniach uruchomią go już pierwsi klienci. Do powstania C3 AI CRM przyczyniły również dwie inne, współpracujące z Microsoftem firmy:

  • Adobe – które udostępni chmurę marketingową,
  • iC3 – producent aplikacji IA, udostępni narzędzia sztucznej inteligencji.

Oprogramowanie będzie sprzedawane jednocześnie przez wszystkie trzy firmy i ma umożliwić dostęp do szeregu danych z wewnętrznych systemów klienta, a także informacji zewnętrznych, takich jak nastroje w mediach społecznościowych i dokumenty regulacyjne. W ten sposób będzie można przewidzieć przyszłe przychody, czy zapotrzebowanie na nowe produkty.

Microsoft, największy na świecie producent oprogramowania, od ponad 15 lat próbuje dogonić Salesforce, czołowego dostawcę platformy do zarządzania relacjami z klientami. Temu ostatniemu w 2019 r. do prowadzenia wystarczało 20% udziału w rynku, co dowodzi, że jest on dość rozdrobniony, a to z kolei stwarza dla Microsoft, C3 i Adobe realną szansę na podjęcie rywalizacji.


Marcin Kapuściński – Transition Technologies Managed Services

Ta strona używa plików cookie w celach statystycznych, reklamowych i funkcjonalnych. Możesz zaakceptować pliki cookie lub wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.