Powrót

Chmura możliwości rozwoju dzięki odpowiedniemu systemowi CRM

01-08-2020

Młode firmy zazwyczaj podchodzą niechętnie do korzystania z rozbudowanych systemów, wspierających zarządzanie relacjami z klientami (tzw. CRMów). Większość powodów takiego nastawienia brzmi całkiem racjonalnie. Kluczowe są kwestie finansowe, organizacyjne, a także możliwość skutecznego korzystania z dostępnych rozwiązań (np. klasycznych arkuszy kalkulacyjnych) czy bezpłatnych narzędzi.

Często jednak okazuje się, że stosowane rozwiązania nie wystarczają. Pojawiają się rosnące potrzeby co do systemów zarządczych, pozwalających na automatyzację procesów, usprawnienie ich i zwiększenie efektywności zespołu. Nie dotyczy to wyłącznie kategoryzacji klientów i archiwizacji podejmowanych kroków, ale też przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi osobami w zespole oraz zarządzania dokumentami i materiałami. Jednocześnie każda zmiana jest wyzwaniem, związanym przede wszystkim z adopcją nowego systemu i efektywnego wykorzystywania go w codziennej pracy. Decyzja o korzystaniu z CRM może się zatem wiązać nie tylko z potrzebą rozwoju, lecz również z wachlarzem wątpliwości i pytań.

Te, które najczęściej padają w trakcie spotkań, brzmią następująco:

· Jak usprawnić przepływ informacji?

· Jak poprawić efektywność pracy zespołu sprzedażowego?

· Jak przyśpieszyć pracę moich pracowników?

· Ile kosztują rozwiązania dostosowane do moich potrzeb?

· Co będzie, jeśli sytuacja firmy się zmieni?

· Czy muszę kupić serwery?

· Czy dostosowanie systemu do potrzeb wymaga przepisania go (zmian w kodzie)?

· Co z zebranymi danymi?

· Ile systemów potrzebuję?

Powyższa lista nie wyczerpuje tematu, ale pokazuje główne troski zarządzających firmami. Koncentrują się one wokół trzech obszarów: finansów, organizacji pracy i możliwości (elastyczności) oprogramowania. Na tych kwestiach skoncentrowali się twórcy SALESFORCE, przygotowując i rozwijając swój produkt.

Skalowalność kosztów

Salesforce jest technologią chmurową, rozwijaną nieustannie od kilkunastu lat.

Głównym założeniem jej twórców jest NO HARDWARE. Oznacza to, że nie ma potrzeby kupowania serwerów ani zatrudniania administratorów. Do korzystania z zasobów systemu, wystarczy dostęp do Internetu i przeglądarka www.

Co więcej, licencja zapewnia stałe aktualizacje oprogramowania (prace prowadzone są w trybie ciągłym, a większe update’y udostępniane są trzy razy w roku), co sprowadza koszty do zakupu dostępu na wybrany okres.

Wdrożenie systemu i dostosowanie rozwiązań

Doświadczenie rynkowe Salesforce i model współpracy z partnerami biznesowymi, pozwolił na wypracowanie standardowych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby większości firm. Umożliwiają one na płynne rozpoczęcie pracy z systemem, a intuicyjność procesów skraca czas adopcji. Firma zadbała też o rozbudowane zaplecze wsparcia i konsultantów, które sprzyja szybszemu wdrożeniu rozwiązania w firmie, a także dostosowania pakietu do praktykowanych w niej procesów.

Co w przypadku, gdy Twoje przedsiębiorstwo posiada unikalne podejście do sprzedaży i budowania relacji z klientami? W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z możliwości dostosowywania systemu do potrzeb konkretnej firmy — co też oferuje Salesforce. Możemy wtedy modyfikować gotowe rozwiązania lub tworzyć procesy od zera.

Organizacja pracy

W obecnych realiach biznesowych dostęp do danych wymagany jest zawsze i wszędzie. Proces obsługi klienta powinien być szybki i bezproblemowy. Zapotrzebowanie klientów na usługi sprawia, że firmy coraz odważniej wchodzą na nowe rynki, nawet te usytuowane w odległych miejscach. Mobilny dostęp do danych i możliwość sfinalizowania transakcji o każdej porze dnia i nocy staje się koniecznością. Salesforce jest narzędziem, które sprawdza się doskonale zarówno w skali lokalnej, jak i w przypadku biznesu prowadzonego globalnie. Gwarantuje mobilny dostęp do danych, pozwalając na przeniesienie całej uwagi w stronę klienta i jego potrzeb. W tym obszarze Salesforce realizuje najnowsze założenia związane z Customer Journey i koncentracji na budowaniu, utrzymywaniu i rozwijaniu relacji z klientem. Projektowane i rozbudowywane funkcjonalności mają na celu przyspieszenie i usprawnienie procesów związanych z zarządzaniem sprzedażą i obsługą klientów. Poszczególne moduły wspierają również wymianę informacji i dokumentów wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Co zaś oznacza swobodę dystrybucji materiałów o charakterze rozliczeniowym, ale też informacyjnym i marketingowym.

W kolejnych artykułach zaprezentujemy konkretne sytuacje i obszary, w których moduły systemu Salesforce wspierają rozwój firm.

Przedstawione przykłady i funkcjonalności będą koncentrować się na:

· Sprzedaży

· Wsparciu klienta

· Marketingu

· Komunikacji z klientem

· Integracji z zewnętrznymi systemami

· Bezpieczeństwie danych


Józef Kaszowski, Programista w TTMS

Ta strona używa plików cookie w celach statystycznych, reklamowych i funkcjonalnych. Możesz zaakceptować pliki cookie lub wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.